czwartek, 13 grudnia 2012

Spaghetti z cukinią na ostro

Dzisiaj na talerzu znowu zielono :)

Szybki pomysł na obiad? Bardzo proszę!

Jeśli tak jak ja jesteście fanami pasty aglio e olio, to pokochacie i to danie. Pachnie wyśmienicie, a za sprawą czosnku i ostrej czerwonej papryczki również nieźle rozgrzewa. A to niebywała zaleta w te, mroźne ostatnio, dni.


Dla montignacowców- to danie traktujemy jako posiłek węglowodanowy. Jest tu co prawda odrobina oliwy... ale nie dajmy się zwariować ;)



Spaghetti z cukinią na ostro
dla 2 osób


Składniki:

  • 250 g makaronu pełnoziarnistego spaghetti
  • 2 średnie cukinie
  • 2 ząbki czosnku
  • pół łyżeczki ostrej papryki czerwonej
  • łyżeczka oregano
  • łyżeczka bazylii
  • sól, pieprz
  • oliwa z oliwek do natłuszczenia rondelka





Czosnek drobno posiekać. Cukinie pokroić w kostkę. Rondelek natłuścić lekko oliwą (najlepiej rozprowadzić niewielką ilość ręcznikiem papierowym) i podgrzać. 


Na rozgrzaną oliwę wrzucić czosnek i chwilkę podsmażyć. Dodać cukinię, posolić i popieprzyć do smaku i  dusić na małym ogniu około 2-3 minuty- pod przykryciem, co chwila mieszając.




Dosypać ostrą paprykę i zioła i  regularnie mieszając dusić cukinię do miękkości. Makaron ugotować w osolonej wodzie al dente.  Cukinię i makaron wymieszać, podawać ciepłe :)




5 komentarzy:

  1. Pycha! To danie kojarzy mi się z lekkim, wiosenno-letnim obiadem. Bardzo smaczne i szybkie w przygotowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taki makaron! Spryskuję jeszcze wszystko na końcu sokiem z cytryny. Pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie przepisy zdecydowanie do mnie przemawiają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Własnie skończyliśmy z Mężem jeść i jesteśmy zachwyceni - przepyszne!
    Trochę jednak zmodyfikowałam przepis i dodałam 5 sporych ząbków czosnku i po nałożeniu na talerze starkowałam trochę sera na wierzch :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że smakowało! :) Mój narzeczony również preferuje zwiększoną ilość czosnku ;)

      Usuń