poniedziałek, 26 listopada 2012

Waniliowy sernik jednoosobowy

Dzisiejszy przepis z dedykacją dla przyjaciółki w odległej Słowenii. Zachciało się jej sernika, więc upiekłam. Teraz tylko potrzebny jakiś bardzo szybki kurier :)

Żebyście wiedzieli jak to pachnie!

Sernik wyszedł mi wyjątkowy- lekki, puszysty, wilgotny, a jaki waniliowy!

Posiłek węglowodanowy, nadaje się do spożycia w I fazie MM. Świetny jako drugie śniadanie, albo popołudniowa przekąska.



Waniliowy serniczek


na 4   małe serniczki

Składniki:

  • 400 g chudego twarogu
  • odrobina chudego mleka
  • 4 białka jaja kurzego 
  • 3 łyżki mąki pełnoziarnistej (u mnie pszenna)
  • 3 łyżki syropu z agawy
  • laska wanilii





Twaróg dobrze zmiksuj dodając troszkę mleka, aby uzyskał kremową konsystencję. Wymieszaj z syropem z agawy i miąższem laski wanilii. Dodaj mąkę, wymieszaj.

Białka ze szczyptą soli ubij na sztywną pianę. Ostrożnie mieszając, uważając by piana nie opadła, dodawaj ubite białka do masy serowej. 

Mieszanina nie powinna być zbyt płynna, więc nie musisz dodawać całej piany, wszystko zależy od rozmiaru jaj, czasem wystarczą 3. 

Piekarnik dobrze nagrzej do 180 stopni Celsjusza. Masę wlej do 4 foremek do około połowy ich wysokości. Piecz 35-40 minut. Podawaj na zimno.











11 komentarzy:

  1. zazdroszczę takiego deserku i koleżanka zagranicą pewnie również! :)
    pozdrawiam,
    Szana!

    OdpowiedzUsuń
  2. też mam przyjaciółkę w Słowenii i czasami wysyłam jej ciastka :)
    a serniczek wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z przyjemnością nominuję Cię do nagrody Liebster Blog :) Pytania znajdziesz tu http://gotowanie-z-pasja.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale wygląda! Nominuje twój blog do Liebster Blog ;-) szczegóły u mnie http://sweetshoop.wordpress.com/2012/11/26/liebster-blog/ ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smakowicie i tak delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł. Taki mini serniczek mi się marzy jutro zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny serniczek , pyszotka !

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny! no i nie trzeba się dzielić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo delikatnie. A pachnieć musiał bosko!

    OdpowiedzUsuń